مرکز آموزش

نحوه ایجاد و مدیریت اکانت FTP در پنل ویندوز

  • FTP, ویندوز
  • 2

(File Transfer Protocol (FTP یکی از پروتکل های استاندارد شبکه است که برای انتقال اطلاعات بین دو کامپیوتر یا سرور مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توانید بدون مراجعه به پنل و بارگذاری تک تک فایل ها و دایرکتوری ها یک برنامه FTP Client مانند: File Zilla یا Cute FTP بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس با فرایند ساده Drag & Drop اطلاعات مورد نظر را تنها در یک مرحله منتقل کنید یا از سرور دریافت کنید.

همچنین با استفاده از این تکنولوژی می توانید دسترسی های مختلف برای اپراتورهای وبسایت خود ایجاد و ارائه کنید. بدین ترتیب هر فرد به جای دسترسی به کل اطلاعات تنها به بخش مورد نظر شما، دسترسی خواهد یافت.

در این مقاله نحوه ایجاد، مدیریت و حذف اکانت FTP را آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید...

1- پس از لاگین به پنل ویندوز، به منو Hosting Space Menu > FTP مراجعه کنید.
2- در فیلد Username، نام کاربری مورد نظر جهت لاگین به FTP را وارد کنید. (این نام کاربری می تواند نام فردی باشد که میخواهد از این دسترسی استفاده کند.)
3- رمز عبور مورد نظر را در 2 فیلد مربوط به Password، وارد کنید.
4- با استفاده از فیلد Home Folder، مسیر مورد نظر از هاست را انتخاب کنید. کافیست بر روی فیلد کلیک کنید، حال نمودار درختی مسیرها و فولدرهای درون هاست نمایان می شود. کافیست به مسیر مربوطه مراجعه و در نهایت بر روی نام فولدر کلیک کنید.
5- در بخش Access Rights، نوع دسترسی مشخص می شود. اینکه فقط دسترسی برای مشاهده فایل ها و اطلاعات (Read) وجود داشته باشد یا اینکه امکان تغییر در آن ها و یا بارگذاری فایل جدید (Write) نیز فراهم شود. شما می توانید بر اساس نیاز هر دو یا یکی را فعال کنید.
6- در انتها دکمه Update را اعمال کنید.

لازم به ذکر است در هنگام ایجاد هاست، یک اکانت FTP به طور خودکار دسترسی کامل بدون محدودیت ایجاد شده است که نام کاربری و رمز عبور آن دقیقا مشابه اطلاعات لاگین به پنل ویندوز است. بنابراین می توانید جهت استفاده خود از این اکانت استفاده کنید.
توصیه می کنیم جهت تامین امنیت، نظارت صحیح و تفکیک کارها، به ازای هر فرد یک دسترسی FTP با نام و نشان ایشان ایجاد و دسترسی مورد نظر را ارائه کنید.


ویرایش اکانت FTP

1- با مراجعه به منو Hosting Space Menu > FTP، لیست اکانت های FTP موجود را مشاهده خواهید کرد.
2- بر روی اکانت FTP مورد نظر کلیک کنید و سپس در صفحه جدید اقدام به ویرایش اطلاعاتی چون: رمز عبور، ارائه دسترسی و مسیر متصل به FTP کنید.


حذف اکانت FTP

شما می توانید پس از اتمام کار با اکانت FTP اقدام به حذف آن کنید. در این صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به منو Hosting Space Menu > FTP، مراجعه و بر روی اکانت FTP مورد نظر کلیک کنید.
2- در انتهای صفحه، دکمه Delete را اعمال و سپس در پاسخ به سوال، OK را برگزینید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟