مرکز آموزش

نحوه تنظیم سطوح دسترسی فایل و فولدر در هاست ویندوز

  • Permission, ویندوز, امنیت
  • 0

تنظیم نوع دسترسی به فایل ها و فولدرها، در تامین امنیتی وبسایت و اطلاعات بسیار مهم تلقی می گردد حال اینکه در صورت تنظیم نادرست سطوح دسترسی، سرقت و نفوذ به اطلاعات دور از ذهن نخواهد بود.
در میزبانی وب ویندوز سطوح دسترسی به دو بخش Read و Write تقسیم شده است که اولی دسترسی خواندن، مشاهده و دریافت فایل و فولدر و دومی دسترسی تغییر و آپلود را نیز فراهم می کند.
همچنین می توانید User بسازید و دسترسی های فوق را بر حسب User ها ارائه کنید.

در پنل های مورد استفاده HiSupport، به صورت پیشفرض تنظیمات پایه سطح دسترسی انجام شده اند با این حال در صورت نیاز به تغییر آن ها حتما قبلا با برنامه نویس یا مدیر وبسایت مشورت نمایید!

1- پس از لاگین به پنل ویندوز، به منو Hosting Space Menu > File Manager مراجعه کنید.
2- به محل ذخیره سازی فایل یا فولدر مورد نظر مراجعه کنید.
3- بر روی آیکون مقابل نام فایل یا فولدر کلیک کنید.
4- Userها به دو بخش Network Services و نام دامنه یا وبسایت تقسیم می شوند.

Network Services: این گروه در واقع عموم کاربران و مخاطبین وبسایت شما هستند. بنابراین می توان گفت فایل ها یا فولدرهایی که دسترسی Network Services دارند، در دسترس کاربران و محاطبین وبسایت شما هستند. بنابراین در مرحله اول دسترسی Write در این گروه یا User توصیه نمی شود اما دسترسی Read جهت امکان مشاهده بخش های مختلف وبسایت پیشنهاد می شود.

نام دامنه یا وبسایت: این گروه در واقع یک دسترسی داخلی ایجاد می کند. به آن معنا که تنها وبسایت انتخابی اجازه دسترسی به فایل یا فولدر مورد نظر را داشته باشد. شما می توانید دسترسی Read/Write را بر حسب نیاز به فایل یا فولدر مورد نظر به خصوص wwwroot ارائه کنید.

5- در صورت فعال سازی چکباکس Replace permissions on all child objects، سطوح دسترسی تنظیم شده به تمامی فایل ها و فولدر های زیر مجموعه فولدر انتخابی تعمیم یافته و آن ها نیز از سطوح دسترسی مشابه برخوردار خواهند شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟