مرکز آموزش

نحوه پیکربندی Hotlink Protection در Plesk

  • Hotlink, امنیت, پلسک, Plesk
  • 1

Hotlinking، به فعالیتی اتلاق می شود که فایلی از فایل های وبسایت یا سرور شما، با استفاده از لینک مستقیم توسط وبسایت دیگری در حال استفاده باشد. به عنوان مثال ممکن است لینک عکسی در وبسایت شما را جهت نمایش در وبسایت خود قرار داده باشد بدین ترتیب با مراجعه کاربران به وبسایت ایشان آن عکس از سرور شما بارگذاری شده و در نهایت این ترافیک اکانت و سرور شماست که تحت تاثیر قرار میگیرد. بنابراین می توان گفت عمل hotlinking نوعی سرقت ترافیک می باشد که به این شکل نمود پیدا می کند.

شما می توانید با طی مراحل زیر Hotlinking را در پلسک غیر فعال کنید:

1- پس از لاگین به پلسک، به منو Websites & Domains مراجعه کنید.
2- در بخش میانی صفحه به بخش اختصاصی دامنه یا وبسایت مورد نظر مراجعه و گزینه Hotlink Protection را انتخاب کنید.
3- در بخش ابتدایی بر روی آیکون Switch On کلیک کنید تا این قابلیت فعال گردد.
4- در بخش Settings > Protected files extensions، برخی از پسوندها درج شده اند. شما می توانید ضمن اضافه کردن پسوند یا ویرایش موارد کنونی، نوع فایل های مورد نظر را انتخاب کنید.
5- در بخش Addresses of friendly websites می توانید آدرس وبسایت های استثنا را وارد و دکمه Add را اعمال کنید. در این صورت این وبسایت ها مستثنی شده و اجازه خواهند یافت از فایل های وبسایت شما استفاده کنند.
6- در انتها با اعمال دکمه Ok تنظیمات ذخیره شده و از این پس فایل های درج شده در مرحله 4، غیر قابل دسترس در دیگر وبسایت ها (جز موارد استثنا درج شده در مرحله 5) خواهند بود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟