مرکز آموزش

ارجاع آدرس وبسایت از HTTP به HTTPS

  • ارجاع وبسایت از HTTP به HTTPS, .htaccess, ریدایرکت از HTTP به HTTPS, Redirect From HTTP to HTTPS, http to https 301 redirection
  • 10

در صورتی که وبسایت شما دارای گواهی‌نامه‌ی SSL می‌باشد، شما می‌توانید بازدیدکنندگان آن را به آدرس ایمن وبسایتتان یعنی پروتکل HTTPS ارجاع دهید. این عمل ابتدا موجب می‌شود تا بیش از پیش از اطلاعات و داده‌‌ی آن‌ها محافظت کنید و مهم‌تر از آن، صفحات وبسایتتان سریع‌تر با آدرس HTTPS توسط Google ایندکس شود. به صورت معمول جهت انجام ارجاع در سرورهای لینوکسی به خصوص سرورهای دارای پنل مدیریتی cPanel، از فایل .htaccess استفاده می‌کنیم.

تمامی سرورهای لینوکسی HiSupport دارای گواهی‌نامه‌ی SSL رایگان می‌باشند.

مطابق با دستور‌العمل زیر می‌توانید با استفاده از فایل .htaccess، بازدیدکنندگان وبسایت خود را به نسخه‌ی دارای HTTPS وبسایت خود ارجاع دهید:

1- فایل .htaccess را یافته و جهت انجام ویرایش وارد آن شوید.

چنانچه از مسیر فایل .htaccess در هاست خود اطلاع ندارید و یا وبسایت شما دارای فایل .htaccess نبوده و قصد ایجاد آن را دارید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

2- حال کد زیر را در فایل .htaccess قرار دهید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
چنانچه هم‌اینک هاست شما دارای فایل .htaccess در مسیر بارگذاری محتوای وبسایت (Root یا Public_html) می‌باشد، به دو مورد زیر توجه کنید:
بیش از یک مرتبه از عبارت RewriteEngine On استفاده نکنید.
مطمئن شوید عبارات RewriteCond و RewriteRule که در خط دوم و سوم کدهای فوق آمده‌اند، حتماً پس از عبارت RewriteEngine On نوشته شده باشند.

در صورتی که قصد ارجاع نسخه‌ی HTTPS وبسایت خود به HTTP دارید، این مقاله را مطالعه فرمایید.
همچنین چنانچه از هاست‌ ویندوزی استفاده می‌کنید، مقاله‌ی نحوه ارجاع صفحات وبسایت به HTTPS در میزبانی هاست ویندوزی را مطالعه نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟