مرکز آموزش

نحوه فعالسازی Gzip Compression در htaccess

  • Enable gzip compresssion, gzip .htaccess, zip website .htaccess, فعالسازی جیزیپ, what is gzip
  • 0

با افزایش روزافزون وبسایت‌های اینترنتی و اهمیت افزایش رنک SEO به دلیل وجود رقابت، به کارگیری روش‌های نوین برای بالا بردن رتبه در موتورهای جست‌وجو و همچنین سرعت وبسایت بسیار مهم شده است. Gzip این قابلیت را به شما می‌دهد تا ضمن فشرده شدن مطالب و کاهش حجم آن‌ها، سرعت وبسایتتان بالا رود. این همان چیزی است که برای Google Page Speed و تحلیلگر GTmetrics بسیار اهمیت دارد. در مورد وبسایت‌های وردپرسی نیز فعالسازی Gzip یک اولویت کاری حساب می‌شود.

خبر خوب این است که کسانی که ترکیبی از JavaScript و HTML و CSS مدرن در وبسایت خود استفاده می‌کنند، با فعالسازی و بکارگیری Gzip، ضمن بهره‌مندی از سرعت بالاتر و وبسایتی بهینه‌تر، ترافیک مصرفی اکانتشان تا 88% کاهش می‌یابد که این یک صرفه‌جویی بسیار بزرگ است.


همانگونه که گوگل بیان کرده است، از دید این شرکت بزرگ، دو نکته در مورد Gzip مهم است:

1- تمامی مرورگرهای مدرن و بروز از Gzip Compression پشتیبانی کرده و به صورت خودکار درخواست آن را سمت سرور وبسایت ارسال می‌کنند.

2- سرور میزبانی شما می‌بایست به نحوی کانفیگ شده باشد تا امکان فعالسازی Gzip Compression در آن مقدور باشد.

از این منظر، نقش اساسی در فعالسازی و پشتیبانی از Gzip را سرور بازی می‌کند.

HiSupport ضمن تامین زیرساخت لازم، مدیریت Gzip Compression را در اختیار کاربران قرار داده است. بنابراین می توانید با استفاده از راهنمای زیر آن را فعال کرده و مدیریت فرمایید.


فعالسازی
Gzip
 
فعالسازی Gzip به دو روش قابل انجام است:

روش اول: فعالسازی Gzip از طریق پنل مدیریتی cPanel
 
جهت فعالسازی Gzip در cPanel، مطابق با این راهنما عمل نمایید.

روش دوم: فعالسازی Gzip از طریق فایل .htaccess
توصیه می‌کنیم Gzip را از طریق پنل مدیریتی cPanel و مطابق با روش اول انجام دهید. با این حال چنانچه به پنل خود دسترسی ندارید، مطابق با راهنمای زیر عمل نمایید:

1- یک فایل .htaccess در مسیر /home/username ساخته و آن را جهت ویرایش باز کنید.

2- کد زیر را درون فایل .htaccess قرار دهید و آن را ذخیره نمایید:

<IfModule mod_deflate.c>
# Compress HTML, CSS, JavaScript, Text, XML and fonts AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon AddOutputFilterByType DEFLATE text/css AddOutputFilterByType DEFLATE text/html AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml # Remove browser bugs (only needed for really old browsers) BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html Header append Vary User-Agent

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟