مرکز آموزش

نحوه پیکربندی Hotlink Protection در cPanel

  • Hotlink, cpanel, امنیت, هات لینک پروتکشن چیست
  • 1

Hotlinking، به فعالیتی اتلاق می شود که فایلی از فایل های وبسایت یا سرور شما، با استفاده از لینک مستقیم توسط وبسایت دیگری در حال استفاده باشد. به عنوان مثال ممکن است لینک عکسی در وبسایت شما را جهت نمایش در وبسایت خود قرار داده باشد بدین ترتیب با مراجعه کاربران به وبسایت ایشان آن عکس از سرور شما بارگذاری شده و در نهایت این ترافیک اکانت و سرور شماست که تحت تاثیر قرار میگیرد. بنابراین می توان گفت عمل hotlinking نوعی سرقت ترافیک می باشد که به این شکل نمود پیدا می کند.

شما می توانید با طی مراحل زیر Hotlinking را غیر فعال کنید:

1- پس از لاگین به cPanel به بخش Security > Hotlink Protection مراجعه کنید.
2- دکمه Enable واقع در ابتدای صفحه را فعال کنید.
3- در بخش Configure Hotlink Protection، قسمت URLs to allow access، می توانید آدرس وبسایت های استثنا را مطابق با مثال وارد کنید. در این صورت این وبسایت ها مستثنی شده و اجازه خواهند یافت از فایل های وبسایت شما استفاده کنند.
4- در قسمت URLs to allow access از بخش Configure Hotlink Protection، پسوند فایل های ممنوعه را با درج علامت کاما بین هر یک، مشخص کنید.
5- چنانچه بخواهید دسترسی مستقیم به فایل ها را از طریق درج لینک در مرورگر، باز کنید لازم است گزینه Allow direct requests را فعال کنید. تفاوت این گزینه با Hotlinking در این است که در Hotlink، لینک مستقیم فایل در وبسایت دیگر قرار می گیرد اما در این روش لینک در جایی قرار نمی گیرد بلکه تنها به طور مستقیم از مرورگر فراخوانی می شود. بنابراین عملا سوء استفاده از آن صورت نمی گیرد.
6- با استفاده از Redirect the request to the following URL می توانید صفحه ای طراحی کرده و لینک آن را در فیلد این بخش قرار دهید. بدین ترتیب افرادی که عمل Hotlink انجام می دهند به جای دسترسی به فایل به این صفحه ارجاع خواهند یافت.
7- در مرحله آخر، دکمه Submit را جهت اعمال تنظیمات انتخاب کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟