مرکز آموزش

نحوه پیکربندی e-mail authentication در cPanel

  • ایمیل, Autentication, DKIM, SPF, اسپم
  • 3

در این مقاله به شما یاد می دهیم چطور می تونید با ایمیل های ناخواسته یا Spam مقابله کنید.

cPanel با استفاده از DKIM و SPF تو تکنولوژی معروف تا حد زیادی بر این مشکل فائق آید! در ادامه به تشریح این بخش و نحوه تنظیم آن اشاره خواهیم کرد. با این حال با توجه به نکات خاص پیشنهاد می شود با مشاوره بخش فنی HiSupport از این بخش استفاده کنید.

در سرویس های میزبانی وب اشتراکی لینوکس، میزبانی وب ویژه و نمایندگی میزبانی وب اشتراکی، SPF و DKIM به طور پیشفرض فعال و تنظیمات لازم قبلا انجام شده اند.

(DomainKeys Identified Mail (DKIM
با استفاده از این تکنولوژی می توانید در ورودی ایمیل یک عامل بازدارنده تعریف کنید به گونه ای که هویت فرستنده ایمیل را بررسی کرده و تنها در صورت تایید هویت، ایمیل به Inbox صندوق پستی راه یابد. در غیر اینصورت ایمیل رد خواهد شد.

فعال سازی DKIM:
1- بعد از لاگین به cPanel، به بخش Email > Authentication مراجعه کنید.
2- در بخش DKIM گزینه Enable را انتخاب کنید.


(Sender Policy Framework (SPF
کار SPF در واقع در هنگام ارسال ایمیل انجام می شود. بطوریکه با ایجاد رکوردهایی در DNS Zone دامنه در هاست، به دامنه و ایمیل هایی که از طریق آن ارسال می شود هویت می بخشد. بنابراین ایمیل های ارسالی شما از این حیث کمتر Spam می شوند. (لازم به ذکر است عوامل زیادی در Spam شدن ایمیل تاثیر گذارند حال اینکه این ویژگی تاثیر بسزایی در جلوگیری از این اتفاق دارد)

فعال سازی SPF:
1- با استفاده از مرحله اول بخش قبل به صفحه Authentication مراجعه کنید.
2- در بخش SPF، بر روی دکمه Enable کلیک کنید. با این اقدام مشاهده خواهید کرد در فیلد زیرین رکورد با IP سرور و جزییات اکانت، ساخته می شود.
3- با ذخیره تنظیمات در انتهای صفحه این رکورد بطور خودکار در DNS Zone دامنه اعمال و زین پس ایمیل های ارسالی شما از هویتی مشخص و معتبر برخوردار خواهند شد.

تا اینجای کار به اهدافمان که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم دست یافتیم. حال به منظور تشریح بیشتر SPF جهت انجام کارهای خاص، می توانید به تنظیمات پیشرفته SPF مراجعه کنید. در عین حال؛ تنها در صورتی از مقاله مذکور استفاده کنید که اطمینان دارید چه می خواهید!

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟