مرکز آموزش

نحوه نصب قالب در وردپرس

  • قالب, themes, وردپرس, نصب
  • 1

پس از نصب وردپرس، این قالب است که شکل و شمایل وبسایت و امکانات مورد نظر شما را تامین می کند. بنابراین لازم است برای این مرحله از راه اندازی وبسایت، خوب وقت بگذارید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اما پس از انتخاب قالب، لازم است آن را به وردپرس معرفی یا اصطلاحا نصب کنید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید...

1- پکیج قالب را دانلود و سپس در مسیر wp-content/templates از هاست، آپلود کنید.
2- در صورتی که پکیج قالب، فشرده یا Zip می باشد، آن را در مسیر فوق Extract کنید، به گونه ای که پوشه ای با نام قالب ایجاد شود که فایل های آن درون این پوشه قرار دارند.
3- به پنل Admin وردپرس لاگین و سپس از منو کناری به بخش نمایش > پوسته ها، مراجعه کنید.
4- در صفحه جدید، قالب های موجود در مسیر wp-content/templates را مشاهده می کنید. نشان گر موس را بر روی قالب مورد نظر ببرید و سپس دکمه فعال کردن را اعمال کنید.
5- با فعال کردن قالب، در واقع آنرا نصب کرده اید و اینک محتوا و امکانات آن در دسترس است.

پس از انتخاب دکمه فعال کردن، بر اساس نوع و امکانات قالب، ممکن است گزینه هایی دیگر چون: نصب اطلاعات نمونه، بارگذاری محتوا و نصب پلاگین های مرتبط، در اختیار شما قرار بگیرد. در این صورت بنا به صلاحدید و البته دستورالعمل سازنده قالب اقدام فرمایید.
همواره توصیه می شود از قالب های بروز و معتبر استفاده کنید. به آن معنا که قالب های کرک یا دستکاری شده و همینطور قدیمی، قطعا شما را در آینده دچار مشکل خواهند کرد!
چنانچه قصد تغییر در بخش هایی از قالب دارید، توصیه می شود پس از نصب، اقدام به ایجاد Child Theme کرده و سپس تغییرات مورد نظر را از طریق Child Theme انجام دهید. در این صورت، هنگام بروزرسانی قالب، دیگر نگران از دست رفتن تغییرات و کارهای انجام شده نخواهید بود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟