مرکز آموزش

نحوه نصب SSL در cPanel

  • SSL, نصب, cpanel
  • 46

در صورت ارائه اطلاعات لاگین به پنل هاست، HiSupport خود به طور رایگان اقدام به نصب و فعال سازی SSL می کند. با این حال در صورتیکه تمایل دارید خود اقدام به نصب کنید لازم است دستور العمل زیر را اجرا نمایید:

در صورتی که هنوز SSL خود را سفارش نداده‌اید، ابتدا لازم است کد CSR ایجاد کنید. جهت ساختن این کد، به مقاله نحوه ایجاد کد CSR مراجعه نمایید.

1- پس از سفارش SSL، ایمیلی حاوی یک لینک و کد فعال سازی دریافت خواهید کرد. بدون مراجعه به لینک درون ایمیل، آن را به آدرس technical@hisupport.net فوروارد نموده و سپس با ارسال یک درخواست پشتیبانی ما را مطلع کنید.

2- دقایقی پس از فوروارد ایمیل فوق، یک ایمیل دیگر حاوی کلیه اطلاعات SSL از جمله فایل CRT و CA، به شما ارسال خواهد شد.
در این صورت لازم است مطابق با مراحل زیر از آن ها استفاده و اقدام به نصب SSL کنید:

3- در این مرحله به cPanel لاگین و به بخش Security > SSL/TLS مراجعه نمایید.
4- گزینه سوم با عنوان (Certificates (CRT را انتخاب کنید.
5- حال لازم است کد CRT موجود در ایمیل اطلاعات SSL را در فیلد اول قرار دهید.
6- در صورتیکه کد CRT صحیح باشد، اطلاعات SSL شامل نام دامنه، تاریخ انقضا و صادر کننده SSL در بخش Description نمایش داده خواهد شد.
7- بر روی دکمه آبی رنگ Save Certificate کلیک کنید.
8- با انتخاب گزینه Return to SSL Manager در انتهای صفحه مجددا به بخش SSL/TLS مراجعه و اینبار گزینه آخر یعنی (Install and Manage SSL for your site (HTTPS را انتخاب کنید.
9- از بخش Domain، دامنه مورد نظر را انتخاب نمایید. با این انتخاب یک دکمه آبی رنگ با عنوان Autofill By Domain ظاهر می شود. بر روی آن کلیک کنید تا تمامی بخش های (Certificate: (CRT)، Private Key (KEY و (Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE به طور خودکار تکمیل گردند.
10- در انتهای صفحه دکمه Install Certificate را اعمال نمایید.
11- فرایند نصب به اتمام رسید حال لیستی شامل دامنه های برخوردار از SSL مشاهده خواهید کرد.

چنانچه پروتکل SSL با اخطار زردرنگ در کنار نام https همراه بود، به آن معناست که لینک های داخلی وبسایت شما مبتنی بر http تعریف شده اند. بنابراین لازم است لینک های تعریف شده در وبسایت همگی به https تغییر یابند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟