مرکز آموزش

نحوه انجام تنظیمات IIS در Plesk

  • index, ویندوز, پلسک, Plesk
  • 127

گاهی اوقات بر اساس عملکرد وبسایت و روالی که برای آن در نظر گرفته اید، نیاز است تنظیمات وب سرور IIS را ویرایش و سفارشی سازی کنید.
بنابراین HiSupport با ارائه دسترسی به این بخش از سرور، شما را قادر به انجام برخی تغییرات در این بخش کرده است.

1- پس از لاگین به پلسک، به منو Websites & Domains مراجعه کنید.
2- در بخش میانی صفحه به بخش اختصاصی دامنه یا وبسایت مورد نظر مراجعه و گزینه IIS Settings را انتخاب کنید.
3- در بخش Common Settings، مواردی به شرح زیر وجود دارند که قابل تنظیم هستند:

 

Directory browsing:  وب سرور IIS به طور پیشفرض و جهت تامین امنیت، فایل های وبسایت شما را از دید عموم مخفی نگه می دارد. به آن معنا که چنانچه فایل Index در مسیری از هاست یا وبسایت شما موجود نباشد، از لیست کردن سایر فایل ها جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین توصیه می کنیم همواره جز در موارد خاص، گزینه Directory browsing غیر فعال باقی بماند.

Default documents:  در این بخش فایل های Index تعریف می شوند. به عنوان مثال نام صفحه ابتدایی وبسایت شما default.aspx است، برای اینکه نخواهید نام این فایل را در آدرس وبسایت درج کنید، کافیست قبلا آن را در این بخش تعریف کرده باشید تا وب سرور خودکار این فایل را تشخیص داده و در هنگام مراجعه به آدرس وبسایت، آن را اجرا کند. شما می توانید فایل های زیادی را در این بخش تعریف کنید اما هر کدام که در خط بالاتری قرار گیرد، اولویت بالاتری دارد.

MIME types:  در این بخش نوع و پسوند فایل را به وب سرور معرفی می کنیم. به عنوان مثال قصد دارید فایلی با پسوند mp3 در وبسایت قرار دهید، بنابراین فرمت فایل قبلا بایستی در وب سرور تعریف شده باشد. به این منظور لازم است فرمت فایل را به شیوه زیر به این بخش اضافه کنید:

نوع محتوا/نوع فایل  پسوند فایل

مثال:

mp3/audio .mp3
Text/css .css

Deny access to the site:  به طور پیشفرض هر کسی امکان مشاهده وبسایت شما را دارد اما چنانچه قصد دارید مشاهده وبسایت تنها برای افرادی خاص انجام پذیرد، لازم است گزینه Enter custom value را در این بخش فعال و سپس در جعبه اول علامت * به معنای همه، وارد کنید.
حال لازم است IP مخاطبان خود را در جعبه دوم با عنوان Excluding، وارد کنید.
در این صورت IP های قسمت دوم از اول مستثنی شده و وبسایت تنها برای این افراد قابل دسترس خواهد بود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟