مرکز آموزش

تهیه‌ی Backup از دیتابیس MySQL در cPanel

  • بکاپ_دیتابیس, database_backup, تهیه_فایل_پشتیبان_از_دیتابیس, بکاپ_پایگاه_داده, cpanel_database_backup
  • 0

پشتیبان‌گیری از اطلاعات وبسایت و محتوای دیتابیس امری بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود همواره به صورت دوره‌ای انجام شود.

امروزه تقریبا تمامی وبسایت‌ها و برنامه‌های کاربردی به یک دیتابیس متصل هستند که توسط آن اجرا و به درستی نمایش داده می‌شوند. اگر بخشی از اطلاعات درون دیتابیس دچار مشکل شوند، تمامی آن هزینه و زمانی که صرف ایجادش شده است به هدر می‌رود. به همین دلیل علاوه بر اهمیت حفظ احتیاط و انجام اقدامات لازم در این خصوص، بهتر است پیش از انجام هر تغییری در وبسایت، اعم از بروزرسانی، ایجاد پست و نوشته‌های جدید، یک بکاپ از اطلاعات فعلی دیتابیس گرفته و به صورت Local (در مسیری از هاست) ذخیره کنید.

HiSupport به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه از اطلاعات تمامی اکانت‌های روی سرور بکاپ تهیه کرده و آنها را به صورت Local و Remote در دو سرور مجزا، ذخیره می‌کند.

 

نحوه‌ی ایجاد بکاپ دیتابیس MySQL از طریق سی پنل

1- وارد cPanel شوید.

2- در بخش Files بر روی Backup کلیک کنید.

3- در بخش Download a MySQL Database Backup، بر روی نام دیتابیس مورد نظر کلیک کنید تا فایل دیتابیس با پسوند «sql.gz.» به صورت فشرده شده در سیستم کامپیوتر شما ذخیره شود.


نحوه بازیابی دیتابیس MySQL در سی پنل

در صورت لزوم برای بازگردانی پایگاه داده (Database Restore) نیز می‌توانید در همان بخش Backup در قسمت Restore a MySQL Database بر روی Choose File کلیک کنید. سپس فایل پشتیبان دیتابیس را که قصد بازگردانی آن دارید در سیستم خود یافته و ضمن انتخاب آن بر روی گزینه‌ی Open کلیک کنید. در انتها نیز بر روی دکمه‌ی Upload کلیک نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟