مرکز آموزش

نحوه ایجاد کپی از وبسایت وردپرسی جهت توسعه و آزمایش

  • Duplicate WordPress, وردپرس, کپی کردن وردپرس, Copy WordPress
  • 1

بسیاری از مدیران وبسایت‌های وردپرسی نیازمند ایجاد یک وبسایت تکراری از وردپرس خود یا اصطلاحاً ساختن Duplicate به هدف توسعه و یا آزمایش هستند. در این مقاله نحوه ساختن نسخه‌ای مشابه ورژن فعلی وردپرس در چند مرحله شرح داده است.

1- وارد پنل هاست شوید.

2- یک زیردامنه برای دسترسی به سایت تست (کپی) ایجاد کنید. برای مثال: beta.example.com

3- ضمن اطمینان از فعال بودن نمایش فایل‌های پنهان (Hidden) در قسمت تنظیمات، به File Manager مراجعه کنید.

4- فایل‌های وردپرس را کپی و در فولدر مربوط به زیردامنه قرار دهید. معمولاً فولدر زیردامنه (SubDomain) به همان نام ایجاد شده یعنی «beta» است.

مطمئن شوید فایلhtaccess. نیز همراه با سایر فایل ها به پوشه زیردامنه منتقل شده است. فایل htaccess. معمولاً دارای کدها و ارجاعات مهمی است که در صورت عدم کپی ممکن است موجب بهم ریختگی سایت وردپرسی واقع در زیر دامنه شود. این فایل در مسیر Public_html قرار دارد.

 نحوه‌ی انجام موارد ذکر شده در مرحله‌ی چهارم به صورت زیر است:

4.1- با کلیک بر روی گزینه‌ی Select All در مسیر وبسایت وردپرسی، تمام فایل‌ها را جهت کپی کردن انتخاب کنید.

به هنگام انتخاب فایل‌ها از عدم انتخاب فولدر مربوط به Subdomain/Addon domain و همچنین تمامی فولدرهایی که متعلق به وردپرس نیست اطمینان حاصل فرمایید. برای انجام اینکار می‌توانید ابتدا بر روی Select All کلیک کنید و پس از آن ضمن فشردن و نگه داشتن دکمه‌ی Ctrl، بر روی فولدرهایی که قرار نیست کپی شوند کلیک کنید تا نوار آبی رنگ (blue highlight) آن‌ها پاک شود. در غیر این صورت یک نسخه‌ی کپی شده از آن فولدرها نیز در فولدر زیر دامنه قرار می‌گیرد.

4.2- بر روی گزینه‌ی Copy در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

4.3- در پنجره‌ی باز شده آدرس مسیری که قرار است فایل‌ها در آنجا کپی شوند را بنویسید. برای مثال: /public_html/beta/

5- یک دیتابیس برای وبسایت تست یا همان وردپرس کپی شده خود بسازید.

چنانچه دیتابیس مجزا ایجاد نکنید، تمامی تغییرات اعمال شده در وبسایت تست، در وبسایت اصلی وردپرسی نیز منعکس می‌شود؛ به عبارت دیگر هر تغییری در وبسایت تست ایجاد کنید، در وبسایت اصلی نمایش داده می‌شود. پس لازم است حتماً دیتابیسی مجزا ایجاد کنید و اطلاعات دیتابیس اصلی را در آن بریزید (Import کنید)

6- اطلاعات دیتابیس وبسایت اصلی خود را Export کنید.

7- دیتایسی را که Export کرده‌اید در دیتایس خامی که در مرحله 5 ایجاد کردید Import کنید.

8- اطلاعات فایل wp-config.php مربوط به وبسایت تست را با توجه به مشخصات دیتابیس جدید بروز کنید. این مورد لازم است حتماً انجام شود. در غیر این صورت تغییرات اعمالی بر روی وبسایت تست، در وبسایت اصلی نیز نمود پیدا می‌کند!

9- در وردپرس جدید لازم است با استفاده از این راهنما آدرس قبلی حذف و آدرس جدید که در واقع همان زیر دامنه است، معرفی شود.(URL یا همان نشانی وبسایت در دیتابیس ذخیره می‌شود.) برای نمایش صحیح وبسایت تست لازم است آدرس URL آن به آدرس زیر دامنه یا Addon Domain تغییر پیدا کند. برای مثال: http://beta.example.com

10- لینک تصاویر را تصحیح کنید – این آخرین قدم است! مطمئن شوید آدرس عکس‌های قرار داده شده در صفحات و نوشته‌های سایت وردپرسی تغییر ‌کند. آدرس تصاویر در دیتابیس سایت وردپرسی ذخیره می‌شود و ارتباطی به URL وبسایت ندارد؛ پس لازم است جداگانه آدرس‌ها را از طریق پایگاه داده تغییر دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟