مرکز آموزش

نحوه تایید ایمیل و فعال سازی دامنه های بین المللی

  • دامین, Domain, فعال سازی دامین, clienthold, openprovider
  • 35

بر اساس قوانین ICANN_قانون گذار ثبت دامنه در دنیا_ کاربران موظف هستند در هنگام ثبت اولین دامنه gTLD در یک رجیسترار، اقدام به تایید آدرس ایمیل معرفی شده کنند تا بدین ترتیب اعتبار ایمیل و اطلاعات ایشان محرض گردد.

با این اقدام دامنه شما فعال شده و قابلیت مدیریت و استفاده از آن را پیدا خواهید کرد.

gTLD به دامنه هایی چون: com, net, org, info و ... گفته می شود که اصطلاحا General یا عمومی هستند.

بنابراین چنانچه به تازگی یک یا چند دامنه ثبت کردید که هنوز فعال نشده و اقدامات مدیریتی چون تغییر DNS؛ امکان پذیر نیست توصیه می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید...

 

دلایل دریافت ایمیل تاییده دامنه
شما ممکن است با هر یک از 4 دلیل زیر ایمیل تاییده را دریافت کنید. بنابراین می توانید مطمئن شوید چنانچه یکی از موارد زیر در مورد شما صادق بود، باید به اکانت ایمیل خود مراجعه و ایمیل دریافتی را تایید کنید:

1- اخیرا اولین دامنه gTLD خود در  HiSupport را به ثبت رساندید. از آنجاییکه این اولین دامنه شما در HiSupport بوده و تا کنون با ایمیل شما دامنه gTLD ثبت نشده است، ایمیل تاییده را دریافت خواهید کرد.

2- ایمیل خود را از آدرس قبلی به یک مورد جدید تغییر دادید. بنابراین با توجه به تغییر مالکیت دامنه، یک ایمیل جدید برای تاییده دریافت خواهید کرد.

3- اخیرا یک تغییر در اطلاعات خود شامل: نام، آدرس، تلفن و ... ایجاد کردید. در حالیکه قبل از این تغییر ایمیل معرفی شده را هنوز تاییده نکرده اید. بنابراین ابتدا ایمیل تاییده ارسال می شود و پس از تایید، تغییرات مورد نظر اعمال می شوند.

4- البته شاید کمتر اتفاق بیفتد اما چنانچه گزارش یا شکایتی دریافت شود که نشان دهد ایمیل ارائه شده مدتهاست که  بی اعتبار است یا دارای اشکال امنیتی است، ایمیل قبلی غیر فعال شده و لازم است با ارائه آدرس جدید تاییده را مجددا انجام دهید.

 

نحوه تایید ایمیل و فعال سازی دامنه
با رخداد هر یک از دلایل بالا، یک ایمیل با عنوان "Request for e-mail address verification" به شما ارسال می شود، بنابراین لازم است به نکات زیر توجه کنید:

1- یک لینک درون ایمیل وجود دارد. بر روی آن لینک کلیک کنید و صفحه جدید اطلاعات را Confirm یا تایید نمایید. با این اقدام دامنه شما فعال و قابل مدیریت خواهد شد.

2- چنانچه تا 7 روز پس از ارسال اولین ایمیل، اقدام به تایید نکردید، یک ایمیل دیگر به عنوان یادآوری برای شما ارسال شده و 7 روز دیگر مجموعا 14 روز به شما فرصت داده می شود تا اقدام به تایید لینک کنید.

3- در صورت عدم تایید لینک پس از 14 روز، تمامی دامنه های منتسب به آن ایمیل، غیر فعال شده و وضعیت آن به ClientHold تغییر خواهد کرد.

عدم تایید آدرس ایمیل در نهایت منجر به تغییر وضعیت دامنه به ClientHold شده و آن را غیر فعال می کند. همچنین اطلاعات DNS Zone از دید Reselover ها پنهان شده و اتصال دامنه به سرور قطع می شود.

 

تغییر وضعیت دامنه از حالت ClientHold به فعال
تنها زمانی به توضیحات این بخش نیاز دارید که فرصت 14 روزه گذشته باشد و شما هنوز اقدام به تایید ایمیل نکردید. بنابراین از آنجاییکه لینک درون ایمیل هنوز فعال است، می توانید به آخرین ایمیل دریافتی با عنوان "Request for e-mail address verification" مراجعه و با کلیک بر روی لینک درون آن اقدام به تایید ایمیل کنید. در صورتیکه ایمیل فوق را پیدا نکردید از واحد فروش و مالی بخواهید تا مجددا برای شما ارسال کنند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟