مرکز آموزش

نحوه ایجاد و مدیریت پکیج در Plesk

  • Plesk, Plesk Reseller, Create Package Plesk, پلسک, نحوه ایجاد پلن هاست در پلسک
  • 0

اولین قدم در ایجاد و مدیریت اکانت هاستینگ در Plesk، ایجاد پکیج است. با استفاده از پکیج نه تنها دسترسی های مورد نظر به هر اکانت تعیین می شود بلکه منابعی چون فضا، ترافیک و ظرفیت ها، تعداد و محدودیت های هر بخش قابل انتخاب و سفارشی سازیست. به عنوان مثال در فروش خود 3 پکیج یا Plan طراحی کردید که هر یک منابع خاص خود را دارند بنابراین لازم است 3 پکیج با نام مورد نظر ایجاد کنید.

در این مقاله به به صورت خلاصه نحوه ایجاد و مدیریت پکیج در Plesk را شرح می‌دهیم:

1- وارد پنل نمایندگی پلسک شوید.

2- در منوی سمت راست بر روی Service Plans کلیک کنید.

3- در صفحه‌ی گشوده شده در فیلد مقابل عبارت Service Plan name، نام پلن هاست مورد نظر را وارد کنید.

4- در این صفحه سربرگ‌های متعددی برای تعریف ویژگی‌ها و مشخص نمودن منابع و سطح دسترسی‌های اکانت وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها جهت ایجاد پکیج هاست، همان سربرگ اول یعنی Resources است. در ادامه به بررسی گزینه‌های موجود در این تب می‌پردازیم:

Overuse Policy: گزینه‌ی اول و سوم موجود در این بخش یعنی «Overuse is not allowed» و «Overuse is allowed » به ترتیب به معنای عدم امکان استفاده بیش از حد از منابع تعیین شده برای اکانت و امکان استفاده بیش از حد مجاز منابع اختصاص داده شده به اکانت به صورت آزادانه می‌باشد. پیشنهاد ما انتخاب گزینه‌ی دوم یعنی Overuse of disk space and traffic is allowed است. این گونه تنها امکان استفاده بیش از حد مجاز از ترافیک و فضای وجود دارد و امکان مصرف بیش از اندازه از منابع اختصاصی دیگر وجود ندارد.

Disk space: مقدار فضای مورد نظر برای اختصاص به اکانت را در این فیلد مشخص کنید. این میزان فضا را می‌توانید بر اساس مگابایت، گیگابایت و یا ترابایت از طریق آپشن قرار داده شده در کنار همان فیلد مشخص کنید. گزینه‌ی دیگری پایین قسمت Disk space با عنوان Notify when disk space usage reaches وجود دارد که از طریق این فیلد می‌توانید بر اساس درصد یا واحدهای حجمی مگابایت، گیگابایت و یا ترابایت میزانی را مشخص کنید که زمانی که مصرف منابع فضای اکانت از این میزان بیشتر شد، به شما اطلاع داده شود.

Traffic: میزان ترافیک ماهیانه که قصد دارید به اکانت اختصاص یابد را بر اساس مگابایت، گیگابایت و یا ترابایت وارد کنید. همانند مورد قبل، در اینجا نیز گزینه‌ای مشابه به نام Notify when traffic usage reaches وجود دارد که از طریق این فیلد می‌توانید میزان مصرف ترافیک ماهیانه اکانت را کنترل کنید؛ بدین وسیله که در صورت استفاده بیش از میزان ترافیک تعیین شده در این فیلد، سیستم به شما اطلاع می‌دهد.

Domains: تعداد دامنه قابل تنظیم بر روی اکانت (تعداد وبسایت قابل میزبانی) اعم از دامنه‌ی اصلی و Addon Domain را در این قسمت تعیین می‌کنیم.

Mobile Sites: تعداد وبسایت‌های که می‌توان به صورت بهینه برای مشاهده از طریق موبایل ایجاد کرد. این وبسایت‌ها را کاربر می‌تواند بعداً از طریق قسمت Websites & Domains > Mobile Websites ایجاد کند.

Subdomains: تعداد زیردامنه‌های قابل ایجاد را در این قسمت وارد شوند.

Domain aliases: این گزینه به معنای تعداد Park Domainها می‌باشد. لذا تعداد دامنه‌های قابل پارک کردن در اکانت را می‌توان از طریق این قسمت تعیین نمود.

Mailboxes: تعداد اکانت‌های ایمیل قابل ایجاد از طریق این قسمت تعیین می‌شوند.

Mailbox size: میزان حجم قابل اختصاص به هر اکانت‌ ایمیل به واحد مگابایت، گیگابایت و ترابایت در این قسمت وارد می‌شود.

Total mailboxes quota: میزان حجم اختصاصی یافته به مجموعه کل اکانت‌های ایمیل در این قسمت وارد می‌شود. این مورد به این معناست که در کل چه میزان از فضای هاست می‌تواند به اطلاعات درون اکانت‌های ایمیل اختصاص یابد.

Mailing lists: این مورد به معنای یک آدرس ایمیل است که تعدادی کاربر به اشتراک آن در آمده‌اند. Mailing list به منظور ارسال ایمیل‌های گروهی نظیر ایمیل‌های خبرنامه، ایمیل‌های تبلیغاتی حاوی کد تخفیف محصول و ... برای دریافت‌کنندگان متعدد به صورت خودکار در یک لحظه استفاده می‌شود. در فیلد مربوط به این گزینه می‌توانید تعداد Mailing listها را مشخص کنید.

Additional FTP Accounts: در این قسمت تعداد اکانت‌های FTP قابل ایجاد توسط کاربر مشخص می‌شود.

MySQL databases: تعداد دیتابیس‌های MySQL قابل ایجاد از طریق این قسمت تعیین می‌شود. عمدتاً جهت کاهش لود سرور و فروش اکانت‌های میزبانی بیشتر، شرکت‌های ارائه‌ دهنده‌ی خدمات میزبانی وب، محدودیت‌های در این قسمت و قسمت بعدی اعمال می‌کنند.

Total MySQL databases quota: مجموع حجم کل دیتابیس‌های MySQL که یک اکانت می‌تواند داشته باشد را از طریق این گزینه می‌توانید تعیین کنید.

MS SQL databases: تعداد دیتابیس‌های MS SQL که اکانت قادر به ایجاد و استفاده از آن‌ها می‌باشد.

Total MS SQL databases quota: مجموع حجم کل دیتابیس‌های MS SQL را از طریق این گزینه می‌توان محدود نمود.

MS SQL database file size: حداکثر میزان حجمی که یک دیتابیس MS SQL به صورت مجزا می‌تواند داشته باشد را همانند فیلدهای پیشین به واحد مگابایت، گیگابایت و یا ترابایت از طریق این گزینه مشخص نمایید.

Expiration date: زمان انقضای اکانت هاستینگ و اشتراک کاربر را مشخص می‌کند. در واقع زمانی که موعد انقضای مشخص شده فرا رسد، دسترسی کاربر به اکانت خود مسدود می‌شود و لازم است شما به صورت دستی این تاریخ را تمدید نمایید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مقدار این گزینه را بر روی Unlimited قرار دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟