مرکز آموزش

ارجاع آدرس وبسایت از HTTP به HTTPS در هاست ویندوزی

  • ریدایرکت http به https, تبدیل پروتکل سایت از http به https, چگونه http را به https تبدیل کنیم, انتقال صفحات سایت از http به https ویندوز, redirect from http to https
  • 7

ممکن است شما نیز از هاست ویندوزی با پنل‌ مدیریتی WebSitePanel، HELM و یا کنترل پنل قدرمند Plesk استفاده کرده و نیاز به ریدایرکت کردن آدرس HTTP وبسایت به HTTPS داشته باشید. سوال مهم این است که تاثیر فوروارد کردن وبسایت به پروتکل امن HTTPS بر روی سئو چیست؟

طی سال‌های اخیر گوگل برای وبسایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند امتیاز مثبت در رنک SEO قرار داده و با استفاده از HTTPS، ضمن ایمن شدن وبسایت و کاربرپسند بودن این مورد، گوگل نیز رتبه SEO را بهبود داده و رنک را در نتایج جست‌وجو بالا می‌برد اما چه نوع Redirect برای تبدیل آدرس HTTP به آدرس HTTPS بهتر است؟ پاسخ گوگل در این خصوص ریدایرکت 301 و حتی 302 است اما پیشنهاد ما انجام ریدایرکت 301 می‌باشد و در این مقاله نحوه ارجاع 301 آدرس صفحات وبسایت به HTTPS را شرح می‌دهیم.

نحوه ریدایرکت از HTTP به HTTPS

1- وارد اکانت ویندوزی خود شده و به مسیر روت وبسایت مراجعه نمایید. این مسیر در هاست‌های دارای پنل مدیریتی پلسک همان htdocs می‌باشد.

2- فایل Web.config را باز کنید و یا در صورت عدم وجود آن را ایجاد نمایید.

3- کد زیر را درون این فایل قرار دهید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
<system.webServer> <rewrite> <rules> <rule name="HTTP/S to HTTPS Redirect" enabled="true" stopProcessing="true"> <match url="(.*)" /> <conditions logicalGrouping="MatchAny"> <add input="{SERVER_PORT_SECURE}" pattern="^0$" /> </conditions> <action type="Redirect" url="https://{HTTP_HOST}{REQUEST_URI}" redirectType="Permanent" /> </rule> </rules> </rewrite> </system.webServer> </configuration>
در صورتی که از پیش تگهای باز و یا بسته <configuration> و <system.webServer> و <rewrite> و <rules> در این فایل وجود دارند، مجددا آنها را ایجاد نکنید و سایر محتوا را درون این بخشها قرار دهید. زیرا کدهای این بخش بسیار حساس بوده وجود اشتباه در انجام این امر موجب از دسترس خارج شدن وبسایت میشود.
در صورت استفاده از هاست لینوکسی، جهت ارجاع صفحات وبسایت به آدرس HTTPS، این مقاله را مطالعه فرمایید.
 

نحوه ارجاع صفحات از HTTP به HTTPS از طریق IIS

روش دیگر جهت ارجاع صفحات به آدرس امن HTTPS انجام آن از طریق IIS است. در واقع تنها مدیر سرور به وب‌سرور IIS دسترسی دارد؛ لذا این مورد را تنها ایشان می‌توانند انجام دهند. با وجود ساده بودن این روش، محدودیت‌هایی جهت انجام آن وجود دارد و نهایتا ممکن است وبسایت با خطایی ناخواسته مواجه شود؛ به همین دلیل استفاده از این روش محبوب وبمستران و مدیران سرور نمی‌باشد.

به عنوان پیش‌نیاز لازم است از قبل ماژول HTTP Redirect در سرور فعال شده باشد.

جهت ریدایرکت صفحات وبسایت به آدرس HTTPS با استفاده از IIS موارد زیر را انجام دهید:

1- وارد IIS شوید.

2- وبسایت مورد نظر را انتخاب نموده و به بخش HTTP Redirect مراجعه کنید.

3- تیک گزینه «Redirect Requests to this destination» را زده و آدرس وبسایت خود را با HTTPS آغازین وارد کنید.

4- حال در بخش Redirect Behavior تیک گزینه «Only Redirect Requests to content in this directory» را بزنید و در منوی تاشوی زیر آن گزینه (Permanent (301 را انتخاب کنید.

در قسمت SSL Settings در IIS، مطمئن شوید تیک گزینه Require SSL زده نشده باشد. در صورت نیاز بررسی نموده و تیک مربوط به چک باکس آن را غیر فعال کنید.
ممکن است پس از استفاده از این روش با خطای «too many redirects» مواجه شوید. در این صورت Default Web Site را در IIS باز کنید و مطمئن شوید هیچ Redirect در آن تعریف نشده باشد. زیرا مابقی وبسایتها تنظیمات خود را از Default Web Site نیز به ارث میبرند و در صورت وجود ارجاع در تنظیمات آن، با خطای Loop مواجه میشوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟