مرکز آموزش

پلاگین تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس

  • wordpress redirect to https plugin, تبدیل http به https در وردپرس, تبدیل http به https, تبدیل سایت به https, چگونه سایت خود را https کنیم, ارجاع آدرس وبسایت به https
  • 74

امروزه فعالسازی HTTPS و SSL به یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران وبسایت تبدیل شده است. دلایل محبوبیت روزافزون SSL فراوان است مهم‌ترین آن‌ها در مقاله‌ی زیر آمده است:

همواره توصیه ما به انجام اقدامات مورد نیاز در وردپرس بدون نصب افزونه‌های اضافی است. برای فعالسازی HTTPS در وردپرس می‌توانید به مقاله‌های نحوه نصب SSL و ارجاع از http به https در وردپرس و یا نحوه تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس بدون نصب پلاگین مراجعه نمایید. در صورت وجود مشکل در انجام موارد ذکر شده در آن مقالات، نصب پلاگین‌ها را در دستور کار قرار دهید.

در صورتی که بر روی وبسایت وردپرسی خود SSL نصب کرده‌اید و قصد تبدیل آدرس وبسایت به HTTPS دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

برترین پلاگین‌های وردپرس برای تبدیل صفحات به HTTPS

1- (WordPress HTTPS (SSL

پلاگین WordPress HTTPS یکی از بهترین و محبوب‌ترین پلاگین‌های وردپرس است که تمامی اقدامات مورد نیاز را برایتان انجام می‌دهد. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فعالسازی یکدست SSL در وبسایت و تبدیل آدرس تمامی صفحات وردپرس به HTTPS اشاره کرد. این پلاگین حتی در تبدیل لینک‌های داخلی به HTTPS و ایمن‌سازی پنل ادمین نیز به شما کمک می‌کند. از معایب این پلاگین می‌توان به قدیمی بودن آن اشاره کرد. از آخرین بروزرسانی این پلاگین چند سال می‌گذرد اما به گفته‌ی کاربران هنوز با نسخه‌های جدید وردپرس سازگار است.

 

2- Really Simple SSL

این پلاگین سبک قصد دارد تا به ساده‌ترین روش و تنها با یک کلیک، HTTPS را بر روی وبسایت فعال کند. پلاگین Really Simple SSL تمامی درخواست‌های ارسالی به سمت وبسایت را به پورت SSL هدایت می‌کند.

از معایب این پلاگین نیز این است که امکان پشتیبانی از Mixed Content را زمانی به شما می‌دهد که نسخه‌ی حرفه‌ای و در واقع پولی آن را خریداری نمایید. Mixed Content معمولاً به بخشی از محتوای وبسایت گفته می‌شود که دارای لینک‌های داخلی HTTP است و یافتن آن لینک‌ها و تبدیل آن‌ها لینک‌ها به HTTPS ممکن است کاری زمان‌بر باشد.

 

3- CM HTTPS Pro

CM HTTPS Pro افزونه‌ای چندکاره برای نصب SSL و تبدیل HTTP به HTTPS است. این پلاگین نه تنها لینک‌های وبسایت را به HTTPS منتقل می‌کند بلکه دارای اسکنری قدرتمند است که لینک فایل‌های HTTP را یافته و به HTTPS تبدیل می‌کند. بدین وسیله تمامی محتوای دامنه‌تان به HTTPS تبدیل می‌شود و صفحه‌ای غیرامن باقی نمی‌ماند. این افزونه از وردپرس‌های چندوبسایتی پشتیبانی می‌کند و دارای UI ساده و کاربردی است.

از معایب این افزونه نیز می‌توان به غیر رایگان بودن آن اشاره کرد.

 

4- WP Force SSL

WP Force SSL پلاگینی پایه و کاربردی برای ارجاع تمامی صفحات وبسایت وردپرسی از HTTP به HTTPS است. این پلاگین محبوب دارای آپشن‌های بسیار پیچیده مانند بسیاری دیگر از پلاگین‌ها نیست و به راحتی می‌توانید ارجاع صفحات را با آن انجام دهید. یکی از پیشنهادهای ما در خصوص نصب پلاگین برای تغییر آدرس صفحات وبسایت به HTTPS، نصب این پلاگین است.

نکته—برای استفاده از این پلاگین و کارکرد صحیح آن لازم است به بخش تنظیمات > همگانی مراجعه نمایید و در فیلد‌ روبروی عبارت‌های نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL)، آدرس وبسایت با استفاده از پروتکل HTTPS را وارد نمایید.

توجه فرمایید مسیر فوق در وبسایت‌های وردپرسی با پنل انگلیسی به صورت Settings » General می‌باشد و در صفحه‌ی مربوط به آن لازم است تغییرات را در فیلد مقابل دو عبارت WordPress Addressو Site Address اعمال کنید.

 

5- Easy HTTPS Redirection

Easy HTTPS Redirection یکی دیگر از افزونه‌های بسیار خوب و قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا پروتکل پیشفرض وبسایت را از HTTP به HTTPS تغییر دهید.

پلاگین Easy HTTPS Redirection این قابلیت را به شما می‌دهد تا تمامی صفحات وبسایت و یا تنها تعدادی از آن‌ها را به HTTPS تبدیل کنید. همچنین امکان اجبار در لود تمامی فایل‌های استاتیک مانند تصاویر، CSS، JS و ... با استفاده از HTTPS بوسیله‌ی این پلاگین مقدور است.

 

6- SSL Insecure Content Fixer

پلاگین آخر اندکی با پلاگین‌هایی که در بالا معرفی شد، متفاوت است. درواقع این پلاگین به شما کمک می‌کند تا پس از نصب  SSL معتبر، مشکلات شایع مربوط به آن را رفع نمایید. از عمده‌ترین مشکلاتی که مدیران وبسایت وردپرسی با آن مواجه هستند، هشدارهای مربوط به Mixed-content است که افزونه SSL Insecure Content Fixer آن را برطرف کرده است.

 

در زیر خلاصه‌ای از قابلیت‌ پلاگین‌های فوق ذکر شده است:

پلاگین/قابلیت

فعالسازی HTTPS در کل وبسایت

فعالسازی HTTPS تنها در صفحاتی خاص

نمایش محتوای استاتیک با HTTPS

URL Mapping

پشتیبانی از وردپرس چندوبسایتی

حذف و تبدیل محتوای ناامن

WordPress HTTPS

 

 

 

Really Simple SSL

Pro Version

 

 

 

Pro Version

CM HTTPS Pro

WP Force SSL

 

 

 

 

 

Easy HTTPS Redirection

 

 

 

SSL Insecure Content Fixer

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟