مرکز آموزش

نحوه استفاده از ابزار ارتقا سئو در cPanel

  • بهبود سئو از طریق سیپنل, ارتقای رنک سئو از طریق سیپنل, ابزار بهبود رنک SEO در cpanel, optimize seo rank cpanel, افزایش رنک سئو سیپنل
  • 97

سئو وبسایت اهمیت بسیاری در تجارت الکترونیک و رونق کسب و کارهای آنلاین دارد. با افزایش رتبه SEO و بازدید بیشتر مشتریان احتمالی از وبسایت، خدمات و محصولات بیشتر فروش می‌روند و رفته رفته برند مورد استفاده در ذهن‌ها می‌ماند.

به همین دلیل است که طی سال‌های اخیر وبمستران تلاش‌های بسیار بیشتری برای بهبود رنک سئو کرده و به روش‌های گوناگون از جمله تولید محتوای مناسب این مورد انجام داده‌اند. ما نیز مقاله‌های گوناگونی از جمله موارد زیر را در وبلاگ های‌ساپورت و موارد مشابه دیگر در مرکز آموزش تدوین کرده‌ایم تا این مهم تحقق یابد:

...

اما آیا با این وجود وبمستران به خواسته‌ی خود رسیده‌اند؟ آیا انجام این موارد کافی است؟

جواب یقیناً خیر است. زیرا هر روزه علم و تکنیک‌های ارتقا رنک سئو افزایش می‌یابد و روش‌های جدیدتر پیش روی متخصصان سئو است. مهم‌ترین اقدامات قابل انجام، ابتدایی‌ترین آن‌هاست. در این مقاله به مسائلی پایه‌ای و بسیار مهم جهت ارتقای رنک سئو از طریق پنل قدرتمند سی پنل و Attracta می‌پردازیم که تاثیر بسیار زیادی بر نحوه Index صفحات وبسایت شما توسط گوگل دارد.

تمامی سرویس‌های میزبانی وب لینوکسی های‌ساپورت از کنترل پنل قدرتمند cPanel استفاده کرده و سرویس‌های هاست وردپرسی و میزبانی وب ویژه علاوه بر آن از ابزار ارتقا سئو بهره‌مند هستند.

 

نحوه بهبود رنک SEO از طریق ابزار ارتقا سئو در سی پنل

1- وارد cPanel شوید.

2- در بخش SEO AND MARKETING TOOLS بر روی SEO TOOLS کلیک نمایید.

3- در صفحه گشوده شده (در صورت نیاز) ایمیل خود را در فیلد (Username (Email Address وارد نمایید و بر روی OK کلیک کنید.

4- در صفحه‌ی جدید 4 گزینه وجود دارد که در واقع آن 4 گزینه ابزارهای ارتقای سئوییست که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است:

4.1- Get in Google: با کلیک بر روی دکمه‌ی مقابل این عبارت یعنی Complete This Step، این ابزار آماده ایجاد Sitemap و انتشار آن در موتورهای جستجوی مختلف از جمله بینگ، گوگل و یاهو! می‌شود. تنها کافی است بر روی Create and Submit Sitemap کلیک نمایید. البته این عمل را لازم است  مجدداً به صورت دوره‌ای انجام دهید.

4.2- Google Blacklist Check: این ابزار رفتار گوگل را در مورد وبسایت شما بررسی می‌کند تا مطمئن شوید وبسایت شما آلوده نیست. ممکن است وبسایت توسط بدافزار آلوده شده باشد و یا درون آن لینک‌هایی به وبسایت‌های مخرب، ویروسی یا حاوی شیوه‌های تجاری ناسالم و فریبنده باشد. در این صورت گوگل این مورد خطرناک را تشخیص داده و وبسایتتان را در لیست سیاه قرار می‌دهد. اکثر وبمستران از آلوده بودن وبسایتشان و قرار داشتن آن در لیست سیاه گوگل اطلاع ندارند.

4.3- Link Building: با کلیک بر روی این گزینه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که مختصر توضیحی در مورد Link Building نوشته شده است. در واقع با استفاده از این ابزار، وبسایت شما دارای سه Backlink قدرتمند می‌شود که بر روی سئوی آن تاثیر بسزایی دارد. کافی است در این صفحه بر روی Build Links کلیک کنید.

4.4- See Your New Listings: با استفاده از این ابزار، نتیجه Index صفحات و Sitemap ایجاد شده در مرحله اول را می‌توانید مشاهده کنید. فرض بر این است که Sitemap وبسایت خود را از طریق ابزار ارتقای سئو سی پنل در Attracta درج کرده‌اید و حال می‌خواهید نتیجه آن را در موتورهای جستجو مشاهده کنید. در این صورت بر روی Verify Your Submissions کلیک نمایید.

توجه فرمایید از زمان درج Sitemap حدود 72 ساعت زمان نیاز است تا Index انجام شود و این مورد برای وبسایت‌های نوپا بیشتر و و یرای وبسایت‌های پربازدید کمتر به طول می‌انجامد.

 

نحوه افزودن و درج وبسایت‌های بیشتر در ابزار ارتقا سئو (Attracta)

مطمئناً پس از گذشت مدتی از زمان استفاده از ابزار ارتقا سئو، با مشاهده بهبود رتبه سئو و نتایج بدست آمده متحیر شده و درصدد افزودن وبسایت‌های بیشتر در این ابزار خواهید بود. در این صورت کافی است وارد cPanel شوید. بر روی SEO TOOLS کلیک نمایید و نهایتاً با ورود به Attracta با انتخاب دکمه Go to My Account، در صفحه‌ی باز شده بر روی Add Site کلیک نمایید.

 

مشکل رایج در افزودن وبسایت به Attracta از طریق cPanel

گاهاً پیش می‌آید که قصد افزودن وبسایتی به Attracta یا همان ابزار قدرتمند ارتقای سئو در سی پنل دارید اما پس از کلیک بر روی گزینه Create New Account و وارد نمودن ایمیل، اتفاقی نمی‌افتد و در واقع شما هیچ ایمیلی جهت تایید و ثبت وبسایت جدید دریافت نمی‌کنید.

دلیل بروز این مشکل وجود ایمیل مشابه در اکانت‌های cPanel شماست. در واقع از پیش هاست سی پنل خریداری کرده‌اید که دارای آدرس ایمیل مشابه بوده است (معمولاً سرویس‌های میزبانی با ایمیل ناحیه کاربری ایجاد می‌شوند) و در همان هاست سی پنل از ابزار ارتقا سئو برای دامنه‌ای دیگر استفاده کرده‌اید. در این صورت امکان ایجاد اکانت جدید با آدرس ایمیل قبلی حتی در هاست‌های دیگر را ندارد.

جهت رفع این مشکل و دسترسی به ابزار ارتقا SEO در هاست جدید، دو راهکار زیر تقدیم می‌شود:

1- مطابق با راهنمای « نحوه افزودن و درج وبسایت‌های بیشتر در ابزار ارتقا سئو (Attracta)» که در بالا گفته شد عمل نمایید. پس از انتخاب گزینه‌ی Add Site در انتهای صفحه، می‌توانید دامنه‌های جدید را اضافه کنید. پس از این اقدام می‌توانید به صورت مجزا از طریق هر یک از هاست‌های cPanel خریداری شده اینبار بدون مشکل به ابزار SEO دسترسی پیدا کنید.

2- پس از مراجعه به اکانت Attracta از طریق دکمه  Go to my account در cPanel، از منوی بالای بالای صفحه My Account را انتخاب کرده و رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید. در این صورت امکان لاگین به اکانت Attracta در تک تک اکانت‌های cPanel محقق خواهد شد.

پیشنهاد ما به‌کارگیری مورد اول است.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟