مرکز آموزش

نحوه ایجاد شناسه کاربری IRNIC

  • ایرنیک, irnic, شناسه کاربری, دامنه ملی
  • 6

ir پسوند ملی و عمومی کشور ایران و irnic یا پژوهشگاه دانش های بنیادی، متولی و رجیستری ثبت دامنه های ir و مشتقات آن در دنیا می باشند.
بر اساس قوانین این رجیستری، افراد حقیقی یا حقوقی ملزم به ثبت نام در وبسایت آن سازمان و اخذ شناسه کاربری هستند. لذا تنها در این صورت است که امکان ثبت دامنه های ملی ir فراهم خواهد شد.

بنابراین اولین قدم در هنگام ثبت دامنه های ir، ثبت نام در وبسایت این سازمان و اخذ شناسه کاربری ایرنیک می باشد. اما نکته حایز اهمیت قیمت ثبت، تمدید و انتقال اینگونه دامنه هاست. بر اساس روال فعلی ایرنیک، قیمت موارد مذکور در هنگام ارتباط مستقیم با آن سازمان بسیار بالاتر از قیمت های ارائه شده توسط نمایندگان است. به همین دلیل اغلب کاربران ترجیح می دهند ثبت، تمدید و انتقال دامنه ها را از طریق نمایندگان این سازمان با هزینه های به نسبت پایین تری انجام دهند.

HiSupport پس از دریافت شناسه کاربری ایرنیک از شما کاربر ارجمند، اقدام به ثبت، تمدید و انتقال دامنه مورد نظر شما می کند. بنابراین کافیست مطابق با یکی از دستورالعمل های زیر اقدام به ایجاد شناسه کاربری نمایید و سپس از طریق وبسایت HiSupport جهت ثبت دامنه اقدام فرمایید.


نحوه ایجاد شناسه کاربری از طریق وبسایت ایرنیک
1- به وبسایت nic.ir مراجعه فرمایید.
2- از بخش مشخصه های شناسه، گزینه ساختن شناسه کاربری را انتخاب کنید.
3- 5 نوع شناسه زیر بر اساس شرایط و ضوابط شما و ایرنیک، قابل ساخت است لیکن لازم است ضمن مطالعه توضیحات آن در این مرحله، یکی را انتخاب کنید.

شخص حقیقی
شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی
وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی
مرکز آموزشی و پژوهشی
شناسه‌ی محدود

4- پس از انتخاب یکی از انواع شناسه، گزینه تکمیل فرم و دریافلت شناسه را انتخاب کنید.
5- در صفحه جدید، در بخش های: نام شخص و سازمان، اطلاعات احراز هویت، نشانی پستی و پست الکترونیک مطابق با راهنمای موجود در همان صفحه اقدام به درج اطلاعات پستی و هویتی و البته تعیین سوال امنیتی کنید.

سوال امنیتی در بسیاری از امور مهم چون تغییر DNS، تغییر رمز عبور و ... مورد نیاز است. بنابراین سوال و جواب تعیین شده در این بخش را در محلی قابل اطمینان و در دسترس، نگهداری کنید.

6- در انتهای صفحه بخش حریم خصوصی، نحوه دسترسی سایر شناسه ها به شناسه خود را انتخاب می کنید. پیشنهاد می شود گزینه آزاد را انتخاب کنید. تنها در اینصورت خواهد بود که ثبت، تمدید و انتقال دامنه را می توانید به نمایندگان ایرنیک چون HiSupport، واگذار کنید.

البته پس از ایجاد شناسه کاربری، می توانید از طریق گزینه های پنل؛ اقدام به تغییر تنظیمات این بخش نمایید.

7- دکمه بازنگری در انتهای صفحه را اعمال و به مرحله بعد بروید.
8- در مرحله بازنگری و امضا، اطلاعات وارد شده مجددا و صرفا جهت بازبینی و تایید، نمایش داده می شود. بنابراین لازم است اطلاعات را بررسی و در صورت تایید، نام خود را در بخش نام کامل سازنده شناسه، به زبان انگلیسی وارد کنید.
9- کد امنیتی را در فیلد مربوطه وارد و در انتها بر روی دکمه موافقم، دریافت شناسه کلیک کنید.
10- مراحل ایجاد شناسه به اتمام رسید. در این مرحله شناسه کاربری شما ایجاد و نام آن نمایان خواهد شد.
11- حال لازم است ضمن ذخیره کردن شناسه کاربری خود در محلی مناسب، به ایمیل اکانت خود مراجعه و مطابق با مندرجات درون آن اقدام به لاگین و تغییر رمز عبور پنل NIC نمایید.

توجه کنید، جهت لاگین اولیه به پنل نیک تنها چند روز اندک فرصت دارید. بنابراین جهت جلوگیری از ایجاد محدودیت در اکانت NIC، در اسرع وقت به آن لاگین و اقدام به تغییر رمز عبور کنید.


نحوه ایجاد شناسه کاربری از طریق وبسایت HiSupport
جهت رفاه حال شما کاربر ارجمند، HiSupport با ساده سازی روند سفارش دامنه های ir، شرایطی فراهم کرده است که در حین فرایند سفارش امکان ایجاد شناسه کاربری ایرنیک بدون مراجعه به وبسایت ایرنیک وجود داشته باشد! بنابراین در صورتیکه هنوز شناسه کاربری ندارید می توانید مطابق با دستورالعمل زیر اقدام به ایجاد شناسه کاربری نمایید:

1- پس از جستجو و انتخاب دامنه در مرحله اول سفارش، دکمه تکمیل سفارش را انتخاب و به مرحله دوم سفارش مراجعه کنید.
2- در این قسمت بخشی با عنوان شناسه شما در ایرنیک وجود دارد. در صورتیکه که قبلا شناسه ایجاد نکرده اید بر روی دکمه ساختن شناسه جدید در ایرنیک کلیک کنید.
3- در صفحه جدید کلیه اطلاعات لازم جهت ثبت نام درج است. کافیست مطابق با آن ها اقدام فرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟