مرکز آموزش

نحوه تعریف پاسخ خودکار یا Autoresponder

  • ایمیل, cpanel, Auto Responder, پاسخ خودکار
  • 0

با کمک این ویژگی، می توانید به Mail Server بگویید به محض دریافت ایمیل یک پاسخ خودکار که خود آن را تعریف می کنید، در بازه زمانی مشخص و بطور خودکار به فرستند ارسال شود. این قابلیت زمانی مفید است که شما امکان بررسی سریع ایمیل ها را ندارید یا قصد دارید تا بررسی و حصول نتیجه، مخاطب خود را از دریافت ایمیل مطمئن و ایشان را با مراحل کار آشنا کنید.

در cPanel به دو روش می توان Autoresponder را فعال و استفاده کرد:

روش اول: فعال سازی مستقیم با استفاده از cPanel

1- به cPanel لاگین کنید.
2- به بخش Email > Autoresponders مراجعه کنید.
3- فیلد ها و گزینه های موجود در این صفحه را به شرح زیر تکمیل و انتخاب فرمایید:

Character Set:  در این بخش پشتیبانی از کاراکترهای درج شده در متن پیام انتخاب می شود. به عنوان مثال چنانچه از زبان فارسی جهت پاسخ خودکار استفاده می کنید، لازم است UTF-8 را انتخاب کنید.
Interval:  اعداد قابل ارائه به این فیلد از 0 تا 24 می باشد. این بخش فاصله ارسال ایمیل به ایمیل های دریافتی از فرستند یکسان را تنظیم می کند. به عنوان مثال شما در ساعت 8 صبح یک ایمیل از آدرس user@example.com دریافت می کنید. در این شرایط بدون توجه به عدد تنظیم شده در این فیلد، پاسخ خودکار بلافاصله ارسال می گردد. حال چنانچه دریافت ایمیل از فرستند ادامه پیدا کرده و مجددا ایمیل های جدیدی در کمتر از 24 ساعت، دریافت شود. پاسخ خودکار به ایمیل های بعدی در چارچوب عدد تنظیم شده در این فیلد؛ ارسال خواهد شد. مثلا با تنظیم عدد 4 در این فیلد، پاسخ خودکار به ایمیل های بعدی در ساعت 12 ظهر انجام خواهد شد.

چنانچه عدد 0 تنظیم شود، بلافاصله پس از دریافت هر ایمیل حتی با فرستنده یکسان، پاسخ خودکار به تعداد آن ها ارسال خواهد شد. (این تنظیم پیشنهاد نمی شود!)

Email:  آدرس ایمیل مورد نظر را بدون دامنه وارد کنید.
Domain:  دامنه منتسب به ایمیل را از لیست انتخاب کنید.
From:  آدرس فرستند ایمیل را برگزینید. آدرس می تواند noreply@domain.com باشد.
Subject:  عنوانی برای پاسخ خودکار وارد کنید.
Body:  در این بخش متن کامل پاسخ خودکار را وارد کنید. توجه فرمایید تمایل به استفاده از تگ های html دارید لازم است حتما گزینه This message contains HTML را فعال کنید.
Start/Stop:  با استفاده از این گزینه ها می توانید زمان ارسال پاسخ خودکار را تعیین کنید. در این صورت پاسخ خودکار تنها در بازه تعیین شده ارسال می گردد.


روش دوم: فعال سازی غیر مستقیم با استفاده از وبمیل
شما همنین می توانید پاسخ خودکار را از طریق وبمیل برای ایمیل امانت مورد نظر فعال کنید. بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید:

1- با مراجعه به آدرس https://domain.com:2096 به وبمیل لاگین کنید.
2- در بالای صفحه سمت راست جایی که آدرس ایمیل درج شده است، بر روی آن کلیک کرده و سپس گزینه Autoresponders را انتخاب کنید.
3- دکمه Add Autoresponders را انتخاب کنید.
4- حال فیلد های موجود را مطابق با مرحله سوم از بخش قبل، تکمیل فرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟